Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Marta De Pascalis
Marta De Pascalis PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
lunes, 06 noviembre 2023
marta_de_pascalis_interior_disco.jpeg

Marta De Pascalis | "Sky Flesh" | light-years |2023 

 

Marta De Pascalis | "Sky Flesh" | light-years |2023 

Marta De Pascalis es una música electrónica y diseñadora de sonido nacida en Roma y afincada en Berlín, quien acaba de lanzar su cuarto álbum “Sky Flesh”, vía light-years, sello de la compositora de música electrónica italiana, Caterina Barbieri.

En sus tres álbumes anteriores ("Quitratue", 2014; "Sonus Ruinae", 2020; "Anzar", 2016). De Pascalis utilizó loops con cintas y técnicas avanzadas de sintetizador, en tanto que en “Sky Flesh” utiliza básicamente un viejo sintetizador análogo de finales de los ’70 en el que prevalecen los sonidos orgánicos. De Pascalis navega entre las abstracciones electrónicas y las zonas ambientales con un aire barroco y un  carácter ceremonial y solemne. 

“voXCS60x” que abre este álbum, tiene una carga emotiva cuyos pads parecen notas de órgano de iglesia. En este ambiente solemne, “Blue To Blue”, los colores del alba y el atardecer se traslapan entre si cambiando de tonalidades. En “Yueqin” los osciladores de ruido son la bella envoltura de loops orquestales que circulan por una melodía de ribetes épicos, como si fueran los toques de trompeta de la guardia de un castillo. “Glider” se encumbra con sus notas aladas y ondulantes. Las elegíacas notas sintetizadas de “Commas Light” se retuercen para adoptar estructuras amorfas que luego se transforman en siluetas angelicales. En “Làsciati” De Pascalis juega con distintas modulaciones y vibratos que me evocan a las atmósferas de Autechre. “Equal To No Weight At All” cierra el álbum con un abanico de notas delicadas y nostálgicas.

La música De Pascalis tiene un talante solemne que se despliega con elegancia y tacto para escoger las bellas melodías que recorren “Sky Flesh”. 

https://light-years.bandcamp.com/

https://www.martadepascalis.com/

https://www.instagram.com/marta.depas/


Guillermo Escudero

Noviembre 2023

 

Marta De Pascalis is an electronic musician and sound designer born in Rome and based in Berlin, who has just released her fourth album “Sky Flesh”, via light-years, the label of Italian electronic music composer, Caterina Barbieri.

In her three previous albums ("Quitratue", 2014; "Sonus Ruinae", 2020; "Anzar", 2016) De Pascalis used tape loops and advanced synthesizer techniques, while in “Sky Flesh” she basically uses an old analog synthesizer from the late '70s in which organic sounds prevail. De Pascalis navigates between electronic abstractions and environmental zones with a baroque air and a ceremonial and solemn character.

“voXCS60x”, which opens this album, has an emotional charge whose pads look like church organ notes. In this solemn atmosphere, “Blue To Blue”, the colors of dawn and dusk overlap each other, changing shades. In “Yueqin” the noise oscillators are the beautiful envelope of orchestral loops that circulate through a melody with epic edges, as if they were the trumpet calls of a castle guard. “Glider” soars with its winged and undulating notes. The elegiac synthesized notes of “Commas Light” twist into amorphous structures that then are transform into angelic silhouettes. In “Làsciati” De Pascalis plays with different modulations and vibratos that remind me of the atmospheres of Autechre. “Equal To No Weight At All” closes the album with a range of delicate and nostalgic notes.

De Pascalis' music has a solemn mood that is deployed with elegance and tact to choose the beautiful melodies that run through “Sky Flesh”.

https://light-years.bandcamp.com/

https://www.martadepascalis.com/

https://www.instagram.com/marta.depas/


Guillermo Escudero

November 2023

Last Updated ( jueves, 16 noviembre 2023 )
 
< Prev   Next >

creative commons