Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Jessica Moss
Jessica Moss PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
miércoles, 07 diciembre 2022
jessica_moss_interior_disco.jpeg

Jessica Moss | "Galaxy Heart" | Constellation Records | 2022


 

Jessica Moss | "Galaxy Heart" | Constellation Records | 2022


El sello canadiense editó el cuarto disco de la violinista y compositora radicada en Montreal, Jessica Moss, quien utiliza dispositivos electrónicos para procesar el violín y su voz. Sus canciones tienen letras relacionadas con la tradición folklórica de la Europa del Este. Su trabajo combina la música experimental electrónica, el avant-rock y el neo-clásico.

Este disco tiene como invitados al baterista Jim White (Dirty Three, Xylouris White) y al contrabajista Thierry Amar (Godspeed You! Black Emperor, Silver Mt Zion).

El álbum arranca con “Resistance Creature” que muestra un solo de guitarra distorsionada que desliza notas inquietantes. En “Uncanny Being (Violin Study #2)” el violín despliega acordes con atisbos melancólicos, mientras alrededor revolotea la batería de White que va cobrando impulso hacia el final de esta canción.

En relación a este álbum Moss declara: “El aislamiento y las limitaciones exteriores requerían que profundizara en mi interior para encontrar un camino a seguir, y en ese viaje interno encontré algunos límites y obstáculos autoimpuestos profundamente arraigados”. ¿Qué hay en el aislamiento y las limitaciones exteriores que le permitieron a Jessica Moss encontrar su juicio limitante? En cualquier caso, “Galaxy Heart” se siente emocionante por sus notas nostálgicas y aletargadas como en “This Continuous Spectrum”. “Is There Room For All Of It” es una bella canción cantada en algún idioma de la Europa del Este, así como también en “Galaxy Heart” que tiene un final desbordante y oscuro. “Light Falls On Every Door” navega por las aguas prístinas del postclásico que envuelven con su elegancia. En ”Uncanny Body (Violin Study #1)” los punteos de la guitarra expresan una melodía edificante, mientras una batería programable se escucha suave. En este entorno minimalista Moss se expresa con soltura. “Opened Ending” que cierra el álbum, el violín procesado se sumerge en un viaje profundo, tan bello como dramático. 

Jessica Moss en mi opinión ha realizado uno de los mejores discos de este año.

https://jessicamoss.bandcamp.com/, 
https://www.youtube.com/watch?v=7p8N0DCwARA
https://cstrecords.com/pages/jessica-moss


Guillermo Escudero

Diciembre 2022

 

The Canadian label released the fourth album by Montreal-based violinist and composer Jessica Moss, who use electronic devices to process the violin and her voice. Her songs have lyrics related to the folk tradition of Eastern Europe. Her work combines experimental electronic music, avant-rock and neo-classical.

This record features drummer Jim White (Dirty Three, Xylouris White) and double bassist Thierry Amar (Godspeed You! Black Emperor, Silver Mt Zion).

The album opens with "Resistance Creature" that shows a distorted guitar solo that slides disturbing notes. In “Uncanny Being (Violin Study #2)” the violin unfolds chords with melancholic hints, while White's drums flutter around, gaining momentum towards the end of this song.

In relation to this album, Moss states: “The isolation and exterior constraints required that I go deep inside to find a way forward, and on that internal journey I encountered some deeply ensconced self-imposed limits and obstacles.”

What is it about the isolation and outer limitations that allowed Jessica Moss to find her limiting judgment? In any case, “Galaxy Heart” feels poignant since its nostalgic and sleepy notes like in “This Continuous Spectrum”. “Is There Room For All Of It” is a beautiful song sung in some Eastern European language, as well as “Galaxy Heart” which has an overflowing and dark ending. “Light Falls On Every Door” navigates through the pristine waters of post-classic that envelops with its elegance. In ”Uncanny Body (Violin Study #1)” the guitar plucks express an uplifting melody, while a drum machine is heard softly. In this minimalist setting, Moss expresses himself with ease. "Opened Ending" that closes the album, the processed violin plunges into a deep journey, as beautiful as it is dramatic.

Jessica Moss in my opinion has made one of the best albums of 2022.

https://jessicamoss.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/watch?v=7p8N0DCwARA
https://cstrecords.com/pages/jessica-moss


Guillermo Escudero

December 2022

Last Updated ( miércoles, 07 diciembre 2022 )
 
< Prev   Next >

creative commons