Written by Guillermo Escudero
|
sábado, 15 mayo 2021 |
Himukalt | "Between My Teeth" | The Helen Scarsdale Agency | 2021
|
|
Himukalt | "Between My Teeth" | The Helen Scarsdale Agency | 2021
|
Otro nuevo lanzamiento del sello experimental de California The Helen Scarsdale Agency que reededita “Between My Teeth”, después de una edición limitada en cassette en el sello griego Several Minor Promise en 2018.
Electrónica ruidosa, retorcida y oscura es lo que ofrece la artista residente en Las Vegas, Ester Kärkkäinenaka bajo su apodo Himukalt.
Abre “Cataclysm” con sus nerviosos latigazos eléctricos junto a una base rítmica industrial que genera un ambiente tenso e impredecible. “She Went Mad” con sus ritmos palpitantes y voces desgarradoras y manipuladas de tal forma que las tritura y las hace irreconocibles. “I No Longer Belong” despliega ráfagas de ruido puro, mientras que “Mine” propone ritmos más bailables bajo una atmósfera asfixiante y alienante. “In Every Stage Of This Oppression” la tensión de la descarga eléctrica de vuelve insostenible pero no logra estallar. “Not Proper” el discurso no logra descifrarse pero se advierte que se enfoca en la explotación sexual.
Esta propuesta está jugada por los sonidos extremos y sin tapujos que Kärkkäinenaka pone sobre la mesa.
Guillermo Escudero
Mayo 2021
|
|
A new release from experimental California The Helen Scarsdale Agency label that reissue “Between My Teeth”, after a cassette limited edition on Greek label Several Minor Promise in 2018.
Loud, twisted and dark electronics is what Las Vegas-based artist Ester Kärkkäinenaka offers under the moniker of Himukalt.
She opens with “Cataclysm” with her nervous electric lashes along with an industrial rhythmic base that creates a tense and unpredictable atmosphere. “She Went Mad" with her throbbing rhythms and heartbreaking voices manipulated in such a way that she crushes them and makes them unrecognizable. “I No Longer Belong” displays bursts of pure noise, while “Mine” proposes more danceable rhythms under a suffocating and alienating atmosphere. “In Every Stage Of This Oppression ”the voltage of the electric discharge becomes unsustainable but fails to explode. "Not Proper" the speech cannot be deciphered but it is noted that it focuses on sexual exploitation.
This proposal is played by the extreme and open sounds that Kärkkäinenaka puts on the table.
Guillermo Escudero
May 2021
|
|
Last Updated ( sábado, 15 mayo 2021 )
|