Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Martina Bertoni
Martina Bertoni PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 04 abril 2021

martina_bertoni_interior_disco.jpeg




Martina Bertoni | "Music for Empty Flats" | Karlrecords | 2021


 


Martina Bertoni | "Music for Empty Flats" | Karlrecords | 2021


Estudió música clásica y a temprana edad comenzó a tocar el chelo integrando su sonido acústico con la síntesis analógica y digital, a través de procesar, agregando reverberación, feedback y frecuencias de subgraves. 

Trabaja en el terreno de las bandas sonoras y series de TV. ha participado en importantes festivales y realiza colaboraciones destacando la que hizo con Blixa Bargeld. 

Este es el segundo álbum de Bertoni después de “All the ghosts are gone” (Falk, 2020) que consiste en siete piezas que fluye en los estilos ambient / drone donde las estelas de sonidos del chelo envuelven al oyente en tapices suaves como oleajes donde se aprecia cierta densidad en las distintas capas de sonidos.

Los paisajes sonoros electrónicos son infinitos y tienden a perdurar en la atmósfera cinemática.

Bertina logra atrapar al oyente para que observe e imagine la belleza de algún lugar que le evoca cierta calma que no quisiera que terminara nunca y que permaneciera para siempre.

https://karlrecords.bandcamp.com/album/music-for-empty-flatshttps://martinabertoni.bandcamp.com/
https://martinabertoni.com/ 


Guillermo Escudero

Abril 2021

 

She studied classical music and at an early age she started playing cello integrating its acoustic sound with analog and digital synthesis, through processing, adding reverb, feedback and sub-bass frequencies.

She works in the field of soundtracks, TV series and participated in important festivals and doing collaborations highlighting the one she did with Blixa Bargeld.

This is Bertoni's second album after “All the ghosts are gone” (Falk, 2020) consisting of seven pieces that flow in ambient / drone genres where the trails of cello sounds wrap the listener in soft tapestries like waves with a certain density in the different layers of sounds.

Electronic soundscapes are endless and tend to linger in cinematic atmosphere.

Bertina manages to trap the listener to observe and conjure-up the beauty of some place that give a certain calm that she/he would never want to end and to remain forever.

https://karlrecords.bandcamp.com/album/music-for-empty-flatshttps://martinabertoni.bandcamp.com/
https://martinabertoni.com/ 


Guillermo Escudero

April 2021

Last Updated ( domingo, 04 abril 2021 )
 
< Prev   Next >

creative commons