Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Emptyset
Emptyset PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 13 octubre 2019

emptyset_interior_disco.jpg

 

Emptyset | “Blossoms” | Thrill Jockey| 2019   Emptyset | “Blossoms” | Thrill Jockey| 2019
Emptyset, el dúo de James Ginzburg y Paul Purgas, son innovadores incansables a la vanguardia de la música electrónica.
James Ginzburg ha lanzado dos destacados álbumes y es curqdor del innovador sello de música electrónica Subtext Recordings, fundado en Bristol y ahora con sede en Berlín.
“Blossons”, quinto álbum del dúo se desarrollo durante dieciocho meses a través de conversaciones con una red internacional de programadores que trabajan a la vanguardia de la síntesis de sonido. Este álbum está conformado por complejas estructuras sonoras, material ya existente y también por elementos acusticos como 10 horas de grabaciones improvisadas con pieles de madera, metal y tambor.
El resultado son abstractos loops de sonidos sintéticos cuyo desarrollo y formas que toman son imprevesibles, sin una estructura rítmica ni armónica. 
Aquí estamos en presencia de un nuevo lenguaje en la música electrónica.

Guillermo Escudero
Octubre 2019
 
Emptyset, the duo of James Ginzburg and Paul Purgas, are tireless innovators at the vanguard of electronic music.
James Ginzburg has released two outstanding albums and is a curator of the innovative electronic music label Subtext Recordings, founded in Bristol and now based in Berlin.
"Blossons", the duo's fifth album was developed over eighteen months through conversations with an international network of programmers working at the forefront of sound synthesis. This album is made up of complex sound structures, already existing material and also acoustic elements such as 10 hours of improvised recordings with skins of wood, metal and drum.
The result is abstract loops of synthetic sounds whose development and forms they take are unpredictable, without a rhythmic or harmonic structure.
Here we are in the presence of a new language in electronic music.

Guillermo Escudero
October 2019
Last Updated ( domingo, 13 octubre 2019 )
 
< Prev   Next >

creative commons