Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Gonzo
Gonzo PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 01 septiembre 2019

gonzo_interior_disco.jpg

 

Gonzo | Ruído(s)” | Discrepant | 2019   Gonzo | Ruído(s)” | Discrepant | 2019
Gonzo es el proyecto del artista sonoro portugués Gonçalo Cardoso quien trabaja con grabaciones de campo y procesamiento electrónico, creando bellos paisajes sonoros. Cardoso también dirige el sello Discrepant con sede en Londres.
En este álbum se delata la vida bucólica y tradicional de Portugal develando con ello cierto sarcasmo. Un ejemplo de ello es “São João XXX” que parece ser una fiesta religiosa y costumbrista, donde el ritmo del tambor parece erigir un mantra.
“En(Fado)” se escucha una guitarra acústica lánguida cuyo contraste es una grabación con el canturreo de un bebe. “A Fuga dos Grilos” muestra el canto de los grillos que han sido procesados transformándolos en un ruido comprimido e inextinguible.
Las voces han sido retorcidas en “Cantiga Parva” y pasadas por varios efectos del diseño sonoro. En “Estorvo” concurren percusiones aleatorias que no siguen un patrón rítmico, en tanto en “Santo(s) Laico(s)” el canto religioso toma un giro celestial. “Brilhante Cortejo” y “Arca Eulogia” al parecer son sacadas de canciones tradicionales portuguesas que siendo reconvertidas, mantienen el aire nostálgico con un cierto sarcasmo.
“Ruído(s)” es un viaje con un surtido de imágenes que evocan un carácter costumbrista, donde los sonidos adquieren su propia personalidad, entregando una nueva interpretación de los sonidos originales.

Guillermo Escudero
Septiembre 2019
 
Gonzo is the project of Portuguese sound artist Gonçalo Cardoso who works with field recordings and sound design, creating amazing soundscapes. Cardoso also runs the London-based Discrepant label which explores experimental music worldwide.
This album reveals the traditional and bucolic life of Portugal, revealing a certain sarcasm. An example of this is "São João XXX" which seems to be taken from a religious and traditional festival, and where the drum rhythm unfolds a mantra.
On "En (Fado)" you hear a languid acoustic guitar whose contrast is a recording with the humming of a baby. "A Fuga dos Grilos" shows the song of the crickets that have been processed transforming them into a compressed and inextinguishable noise.
The voices have been twisted on "Cantiga Parva" and passed through various effects of sound design. On "Estorvo" random percussions do not follow a rhythmic pattern, while on “Santo(s) Laico(s)” the religious song takes a dreamlike song. “Brilhante Cortejo” and “Arca Eulogia” apparently are taken from traditional Portuguese songs that, being reconverted, keep the nostalgic feeling with a certain sarcasm.
"Ruído(s)" is a trip with an assortment of images that evoke a traditional character, where the sounds acquire their own personality, delivering a new interpretation of the original sounds.

Guillermo Escudero
September 2019

Last Updated ( martes, 17 septiembre 2019 )
 
< Prev   Next >

creative commons