Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Aidan Baker & Karen Willems
Aidan Baker & Karen Willems PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 28 julio 2019

aidan_baker__karen_willems_interior_disco.jpg


Aidan Baker & Karen Willems | “Awel” | Midira Records | 2019
  Aidan Baker & Karen Willems | “Awel” | Midira Records | 2019
El músico y compositor canadiense Aidan Baker aka Najda afincado en Berlín y la artista belga Karen Willems sacan su tercer album después de Nonland (2017) y “Landlos” (2017). “Awel” es una presentación en vivo en la iglesia Christuskirche en Bochum, Alemania, en el marco del Moving Noises Festival en 2017. Baker toca la guitarras y Karen Willems la percusión. Son cinco tracks (“Awel I” a “Awel V”) que se desarrollan como un set de improvisación, donde Baker con su guitarra despliega efectos y drones que eternizan las notas dejándolas suspendidas por varios minutos. Junto a una percusión libre y aleatoria que busca dialogar con las guitarras y que no irrumpe para marcar omnipresencia, sino que acompaña con suaves golpes a las cajas de la batería y desliza sus baquetas sobre los platillos. En general este disco es armónico con una atmósfera sostenida y envolvente. 

Guillermo Escudero
Abril 2019

 
Canadian musician and composer Aidan Baker aka Najda based in Berlin and Belgian artist Karen Willems aka Inwolves release their third album after Nonland (2017) and "Landlos" (2017). "Awel" is a live performance at the Christuskirche church in Bochum, Germany, as part of the Moving Noises Festival in 2017. Baker plays the guitars and Karen Willems the percussion. This album consist in five tracks ("Awel I" to "Awel V") which unfolds as an improvisation set, where Baker with his guitar displays effects and drones that perpetuate the notes leaving them suspended for several minutes. Along with a free and random percussion that seeks dialogue with the guitars and that does not break out to mark omnipresence, but accompanies with soft blows to the drum boxes and slides its sticks on the cymbals. In general, this record is harmonic with a sustained and enveloping atmosphere that captures the listener.

Guillermo Escudero
April 2019
Last Updated ( lunes, 26 agosto 2019 )
 
< Prev   Next >

creative commons