Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Erik Enocksson
Erik Enocksson PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
sábado, 09 septiembre 2023
erik_enocksson_interior_disco.jpg

Erik Enocksson | "Räkna evighet som intet" | IRRLICHT / iDEAL Recordings | 2023

 

Erik Enocksson | "Räkna evighet som intet" | IRRLICHT / iDEAL Recordings | 2023

Erik Enocksson es un compositor y productor radicado en Estocolmo, Suecia, quien co-dirige Irrlicht, una editorial y sello discográfico focalizado en el arte, el texto y los sonidos contemporáneos. Su práctica se ha desarrollado en los últimos veinte años en los campos de la música cinematográfica nórdica contemporánea, así como en la televisión y el teatro. Enocksson ha publicado varios discos para los sellos Posh Isolation, Release the Bats, Kning Disk y ha trabajado con el grupo experimental escandinavo Body Sculptures (un proyecto colaborativo integrado por artistas del underground escandinavo), tales como Varg2, Croatian Amor y Puce Mary. Además, tiene sus propios proyectos bajo los alias Lakes Of Grass And Gold y Onda Tidender.

El 1 de septiembre. “Räkna evighet som intet” fue coeditado por el sello Irrlicht y iDEAL Recordings (sello fundado por el músico Joachim Nordwall, quien tiene una larga trayectoria en la escena experimental sueca). Este álbum fue encargado originalmente por el Norbergfestival y se estrenó en este evento en 2022.

Este álbum es una composición electroacústica enraizada en el post-industrial y la electrónica experimental, acompañada por la voz de la destacada poeta sueca Lotta Lotass.

“Räkna evighet som intet” consta de dos temas de larga duración que reúne un ensamble de voces: Katarina Henryson, Emma Fagerström, Martin Åsander y Josef Sjöblom, junto a la electrónica de Enocksson. En “Räkna evighet som intet I” las cuerdas y la voz se funden con un drone solemne de gruesas capas junto a las texturas electrónicas de Enocksson, formando una pared de sonido que luego se disuelve hacia el final de la canción, para que emerja un maravilloso coro celestial. “Räkna evighet som intet II” produce notas disonantes entre la electrónica ruidosa y las cuerdas que lentamente se desvanecen en el canto moribundo de la soprano Sara Fors. 

Para este álbum, Enocksson reúne composiciones con inflexiones en la música contemporánea y el noise, una simbiosis que se adaptaría bien a la banda sonora de una versión cinematográfica.

https://www.irrlicht.se/

https://www.erikenocksson.com/

https://idealrecordings.tumblr.com/


Guillermo Escudero

Septiembre 2023 

 

 

Erik Enocksson is a composer and producer based in Stockholm, Sweden, who co-runs Irrlicht, a publishing house and record label focused on contemporary art, text, and sound. His practice has been developed over the last twenty years in the fields of contemporary Nordic film music, as well as on television and theatre. Enocksson has released several albums for the labels Posh Isolation, Release the Bats, Kning Disk and has worked with the Scandinavian experimental group Body Sculptures (a collaborative project made up of artists from the Scandinavian underground), such as Varg2, Croatian Amor and Puce Mary. In addition, he holds his own projects under the aliases Lakes Of Grass And Gold and Onda Tidender.

On September 1. “Räkna evighet som intet” was co-released by the Irrlicht label and iDEAL Recordings (a label founded by musician Joachim Nordwall, who has a long background in the Swedish experimental scene). This album was originally commissioned by the Norbergfestival and premiered at this event in 2022.

This album is an electro-acoustic composition rooted in modern composition and experimental electronics, accompanied by the vocals of noted Swedish poet Lotta Lotass.

“Räkna evighet som intet” consists of two longform tracks that bring together an ensemble of voices comprise by Katarina Henryson, Emma Fagerström, Martin Åsander and Josef Sjöblom, along with the Enocksson’s electronics. On “Räkna evighet som intet I” the strings and vocals merge with a solemn drone and thick layers of Enocksson's electronic textures, shaping a wall of sound that then dissolves towards the end of the song, so that a mesmerizing chorus emerge. “Räkna evighet som intet II” produces dissonant notes between noisy electronics and strings that slowly fade into Soprano’s Sara Fors's dying song.

For this album, Enocksson draws together compositions with inflections in contemporary music and noise, a symbiosis that would adapt well to the soundtrack of a film version.

https://www.irrlicht.se/

https://www.erikenocksson.com/

https://idealrecordings.tumblr.com/


Guillermo Escudero

September 2023 

Last Updated ( sábado, 09 septiembre 2023 )
 
< Prev   Next >

creative commons