Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Sorry For Laughing
Sorry For Laughing PDF Print E-mail
User Rating: / 2
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
viernes, 06 agosto 2021

sorry_for_laughing_interior_disco.jpg




Sorry For Laughing | "See It Alone" | Klanggalerie | 2021


 


Sorry For Laughing | "See It Alone" | Klanggalerie | 2021

Este es el proyecto de Gordon H. Whitlow, quien tiene una larga discografía en sus más de 30 años de carrera musical, también es miembro del legendario colectivo de vanguardia estadounidense Biota. 

Para “See It Alone” se unen dos reputados artistas como Edward Ka-Spel de Legendary Pink Dots y Martyn Bates de Eyeless In Gaza, dos grupos fundamentales de la música psicodélica, post-punk y vanguardista. 

Este álbum es de carácter intimista con pasajes bucólicos que flirtean con el folk, junto a arreglos de violín, órgano y grabaciones de campo. La interpretación de las canciones es en un tono melancólico y sobrio. Cuando canta Bates como un crooner no puedo evitar recordar las bellas canciones de Eyeless In Gaza que se alternan con la aterciopelada voz de Ka-Spel. 

Este disco es un regalo que conmueve por su simpleza e intimidad que se encuentra en gemas como “Obsolesce”, “Seven Stormy Oceans”, “Anti-Hymn” y “Fate Stars”.

https://klanggalerie.com/gg358
https://klanggalerie.bandcamp.com/ 


Guillermo Escudero

Agosto 2021

 

This is Gordon H. Whitlow’s project, who has a long discography in his more than 30 years of musical career, he is also a member of the legendary American avant-garde collective Biota.

For “See It Alone”, two renowned artists such as Edward Ka-Spel from Legendary Pink Dots and Martyn Bates from Eyeless In Gaza join forces, two fundamental groups of psychedelic, post-punk and avant-garde music.

In this intimate album with bucolic passages that flirts with folk, along with violin, organ and field recordings arrangements. The interpretation of the songs is in a melancholic and sober tone. When Bates sings like a crooner I can't help but remember the beautiful songs from Eyeless In Gaza that alternate with Ka-Spel's velvety voice.

This album is a gift that moves for its simplicity and intimacy that are found in gems such as “Obsolesce”, “Seven Stormy Oceans”, “Anti-Hymn” and “Fate Stars”

https://klanggalerie.com/gg358
https://klanggalerie.bandcamp.com/  


Guillermo Escudero

August 2021

Last Updated ( sábado, 07 agosto 2021 )
 
< Prev   Next >

creative commons