Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Machinefabriek with Anne Bakker
Machinefabriek with Anne Bakker PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 28 junio 2020

machinefabriek_with_anne_bakker_interior_disco.jpg

Machinefabriek with Anne Bakker | “Oehoe” | Where To Now? | 2020

 

Machinefabriek with Anne Bakker | “Oehoe” | Where To Now? | 2020

Rutger Zuydervelt conocido por su alias Machinefabriek nod trae uno de sus últimos trabajo junto a la viola / violinista Anne Bakker, una artista solista de formación clásica quien toca cuerdas como parte de la banda de Agnes Obel.

En “Oehoe” se reúnen los experimentos vocales y de cuerdas de Bakker, junto a la improvisación electrónica de Machinefabriek que flota en ruidos abstractos y ritmos que marcan un beat suave. Aquí no hay una estructura determinada, donde lo melódico emerge de la misma forma como lo hacen las disonancias. Rutger trabaja muy bien las voces improvisadas de Anne que no tienen palabras, no obstante a ese no significado, el artista de Rotterdam manipula micrófonos de contacto produciendo chirridos agudos como si fueran la interpretación perfecta a esas palabras inanimadas.

Este es un trabajo en el que los paisajes sonoros están recubiertos de algodones de cuerdas donde se encuentran lo clásico con la experimentación y también la nostalgia y la armonía.

https://www.machinefabriek.nu/index.php/news/live_av_video, https://machinefabriek.bandcamp.com/


Guillermo Escudero

Junio 2020

 

Rutger Zuydervelt, aka Machinefabriek is an experimental electronic music artist who brings us one of his latest works which is a collaboration with viola / violinist Anne Bakker, a classically trained artist who plays strings as part of the Agnes Obel band.

On “Oehoe” Bakker's vocal and string experiments come together, along with Machinefabriek's electronic improvisation that floats in abstract noises and rhythms that mark a soft beat. Here there is no certain structure, where the melodic emerges in the same way as the dissonances do. Rutger works very well on Anne's impromptu vocals which are wordless, despite this non-meaning, the Rotterdam artist manipulates contact microphones producing high-pitched squeaks as if they were the perfect interpretation of those inanimate words.

This is a work in which the soundscapes are covered with cotton strings where the classic meets experimentation, nostalgia and harmony.

https://www.machinefabriek.nu/index.php/news/live_av_video, https://machinefabriek.bandcamp.com/


Guillermo Escudero

June 2020

Last Updated ( domingo, 28 junio 2020 )
 
< Prev   Next >

creative commons