Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Tunes Of Negation
Tunes Of Negation PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 27 octubre 2019

tunes_of_negation_interior_disco.jpg

 

Tunes Of Negation | "Reach The Endless Sea" | Cosmo Rhythmatic | 2019   Tunes Of Negation | "Reach The Endless Sea" | Cosmo Rhythmatic | 2019
Hacía tiempo que estaba buscando escuchar algo nuevo de Schakleton debido a su particular forma de trabajar la percusión y los ritmos, con un pronunciado énfasis en lo tribal y sonido sicodélico. 
Este es el debut de Schackelton como Tunes Of Negation en la etiqueta de Shapednoise, Cosmo Rhythmatic y en el que participan Heather Leigh en voz, Takumi Motokawa en armonio, teclados, percusión, gongs y Raphael Meinhart toca mazos y percusión. S. Shackleton hace la programación, electrónica, sintetizadores, entre otros.
"The World Is A Stage / Reach The Endless Sea" que abre este disco, cuenta con los poliritmos de la percusión y el vibráfono, la líneas ambientales del armonio, junto a la voz de Heather Leigh, una de las máximas exponentes del underground, proponen un viaje hipnótico de inducción al trance y la antesala a un acto ceremonial.
En “Tundra Erotic” la voz de Heather Leigh se escucha a coro mientras las sugestivas 
armonías y ritmos crean un ambiente envolvente en el que se respira calma. 
“Nowhere Ending Sky” es un viaje con raga indias suspendidas en el aire y coros entrecortados, en tanto las sinuosas ondas de la caja de ritmos van serpenteando formando espirales interminables. 
"Rückschlag / Rising, then Resonant" comienza con el al cántico de un chamán y se acompaña de una percusión con una fuerte influencia tribal que viene a ser la banda sonora de un paisaje salvaje, exhuberante y alucinogeno. 
“The Time Has Come” que cierra este excelente disco invita al oyente a dejarse llevar por las ceremoniosas notas del harmonio configurando un entorno mágico de recogimiento.
Sin duda que esta es una de las propuestas más creativas en la escena underground de la música electrónica de hoy en día.

Guillermo Escudero
Octubre 2019
 
For some time I was looking to hear something new from Schakleton because of his particular way of working percussion and rhythms, with a pronounced emphasis on tribal and psychedelic sound.
This is Schackelton's debut as Tunes Of Negation on the label of Shapednoise, Cosmo Rhythmatic and in which Heather Leigh in voice, Takumi Motokawa on harmonium, keyboards, percussion, gongs and Raphael Meinhart play mallets and percussion. S. Shackleton on programming, electronics, synthesizers, among others.
"The World Is A Stage / Reach The Endless Sea" that opens this album, features the polyrhythm percussion and vibraphone, the harmonium ambient lines, along with Heather Leigh’s vocals, one of the greatest exponents of the underground scene, propose a hypnotic trip to trance induce and the preamble to a ceremonial act.
On "Tundra Erotic" Heather Leigh’s backing vocals unfold while the suggestive harmonies and rhythms create an immersive ambience in which calm is breathed.
“Nowhere Ending Sky” is a journey with traditional Indian raga that float on the air and choppy choirs, while the sinuous waves of the drum machine wind up forming endless spirals.
"Rückschlag / Rising, then Resonant" starts with the chant of a shaman and is accompanied by a percussion with a strong tribal influence that becomes the soundtrack of a wild, lush and hallucinogenic landscape.
"The Time Has Come" that closes this excellent album invites the listener to get carried away by the ceremonial notes of the harmonium setting up a magical environment of recollection.
For sure this is one of the most creative proposals in the underground electronic music scene nowadays.

Guillermo Escudero
October 2019
Last Updated ( martes, 12 noviembre 2019 )
 
< Prev   Next >

creative commons