Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Saba Alizadeh
Saba Alizadeh PDF Print E-mail
User Rating: / 1
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 28 julio 2019

saba_alizadeh_interior_disco.jpg


Saba Alizadeh | “Scattered Memories” | Karlrecords | 2019
  Saba Alizadeh | “Scattered Memories” | Karlrecords | 2019
Saba Alizadeh nacido en Teherán es un virtuoso del kamancheh (un instrumento de cuerda con arco iraní), también fotógrafo y artista sonoro con un magister en el Instituto para las Artes en Los Ángeles, California. Alizadeh fundó Noise Works en 2014, una plataforma y sello que promueve la música experimental y las tecnologías musicales entre los artistas jóvenes. Alizadeh pertenece a la interesante escena iraní junto a Siavash Amini, Porya Hatami, Tegh, entre otros. Las atmósferas creadas a través del diseño sonoro generan un ambiente propicio para internarse en las raíces del folklore iraní con sus lánguidas y deslizantes acordes del kamancheh que parecen la antesala a una ceremonia religiosa. Y una forma de transportarse a esa antigua cultura del Asia occidental, remota desde estos lugares de América. Quizá por eso mismo, es que la música suena inquietante y misteriosa. En cualquier caso esta es una buena oportunidad de conocer una parte de la música que se hace en esta parte del mundo. 

Guillermo Escudero 
Marzo 2019
  Saba Alizadeh born in Tehran is a virtuoso of the kamancheh (an Iranian bowed string instrument), also photographer and sound artist with a MFA at the Institute for the Arts in Los Angeles, California. Alizadeh founded Noise Works in 2014, a platform and label that promotes experimental music and musical technologies among young artists. Alizadeh belongs to the interesting Iranian scene with Siavash Amini, Porya Hatami, Tegh, among other artists. The atmospheres created through the sound design generate an environment conducive to penetrate Iranian folklore roots with its languid and sliding kamancheh chords that look like the antechamber to a religious ceremony. And a way to transport yourself to that ancient culture of western Asia, remote from these places in America. Maybe that's the reason why the music sounds disturbing and mysterious. In any case this is a good opportunity to know part of the music that is made in that part of the world. 

Guillermo Escudero 
Marzo 2019
Last Updated ( lunes, 26 agosto 2019 )
 
< Prev   Next >

creative commons