Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Interviews arrow The Necks
The Necks PDF Print E-mail
User Rating: / 1
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 07 febrero 2016
the_necks_interior_entrevista.jpg



























Photo by Holimage

Residentes en Australia, The Necks con más de 30 años de carrera musical y 18 álbumes publicados, además de compilados, está compuesto por Tony Buck (batería, percusión y guitarra), Lloyd Swanton (bajo) y Chris Abrahams (piano y teclados).
En sus largos desarrollos se encuentran el silencio y el estruendo, junto a la creación de sonidos hechos con instrumentos caseros y dispositivos electrónicos, a veces casi imperceptibles, otras aportadoras de ruido y libre improvisación con piano, percusión y cuerdas.
The Necks apuestan por entregar una propuesta arriesgada e innovadora, cuya experiencia sonora mezclan sus influencias musicales (jazz, avant-garde, noise, drone) que individualmente tienen a través de sus propios proyectos y colaboraciones con otros músicos experimentales.
El bajista Lloyd Swanton es quien gentilmente nos responde a esta entrevista.
www.thenecks.com, http://thenecksau.bandcamp.com/album/vertigohttp://www.rermegacorp.com

         

   

 

The Necks are based in Australia and they have more than 30 years musical career and 18 album released, as well as compilations and collaborations, consists in Tony Buck (drums, percussion and guitar), Lloyd Swanton (bass) and Chris Abrahams (piano and keyboards).
Their long-form developments between silence and noise, together with the creation of sounds made with homemade instruments and electronic devices, sometimes almost imperceptible, other providing noise and free improvisation with piano, percussion and strings.
The Necks are committed to deliver a daring and innovative proposal, the sound experience mix their musical influences (jazz, avant-garde, noise, drone) which individually have through their own projects and collaborations with other experimental musicians.
Bassist Lloyd Swanton is who was kind enough to answer this interview.
www.thenecks.com, http://thenecksau.bandcamp.com/album/vertigohttp://www.rermegacorp.com

En 'Vertigo' la obertura tiene un enfoque clásico que se convierte en un estilo libre. Como dice la biografía tocas diferentes estilos de música, pero al final no te encuentra en ninguno en particular. Creo que esto es debido a vuestras influencias musicales, pero al mismo tiempo es su concepto musical, el sonido, las texturas, emociones. ¿Cuál es tu opinión al respecto?

"No estoy seguro si estaría de acuerdo de que tiene una aproximación ‘clásica’.
¿Te refieres a los arreglos de piano que aparece a los pocos segundos? Supongo que suena parecido a Chopin.
Para responder a su pregunta, creo que The Necks están mucho más en la elaboración de nuestra propia música pura. Venimos de  un buen número de estilos y tradiciones, pero la manera en que ponemos estos a utilizar en nuestra música, está siempre subordinada a nuestro concepto fundamental, que es esencialmente usando los fundamentos absolutos de la generación de música, con el fin de pintar con sonido, textura, timbre."

Supongo que la manera en que obtienes las ideas de sacar nuevos sonidos es casi interminable. En ese contexto, ¿qué sonidos te gustaría explorar?

"Los tres estamos constantemente escuchando todo tipo de música e involucrándose con un buen número de músicos inspiradores y fascinantes en nuestras otras actividades musicales, así que llevamos todo eso a la mesa cuando tocamos como The Necks.
No hay sonidos particulares que tenga interés por explorar en este momento. Hace unos años estaba muy metido en la música de Indonesia. Antes de eso era el reggae. Me encanta la música clásica contemporánea de órgano de tubos. Y siempre he escuchado un montón de música pop de los ‘60, en su mayoría británicos. Nada de eso se encuentra en lo que hago con The Necks, pero creo que subliminalmente todo me ha influenciado."

Cómo viajar influye en vuestra música. Australia es un país tan grande de explorar y con una rica cultura aborigen.

"A menudo nos preguntamos acerca de la posible influencia de la música aborigen. Ninguno de nosotros es particularmente conocedor de la música aborigen, pero creo que el didgeridoo es parte de nosotros tres al crecer en Australia. Definitivamente estamos atraídos por los drones y ¿quién sabe cuánto de eso se debe al didgeridoo?
Creo que la presencia del vasto desierto australiano en el horizonte, también es algo que está siempre en el fondo de nuestras mentes, a pesar de que nosotros tres nosotros crecimos en la franja costera templada. ¿Tal vez nuestra música tenga algo de la sensación del desierto?
Por último, estoy muy conmovido y entusiasmado por el arte visual aborigen, particularmente el llamado arte aborigen ‘urbano’, considerablemente más que música aborigen y tal vez ha encontrado su forma en lo que traigo a The Necks".

¿En qué emociones ustedes están mientras están tocando su música?

"Esto puede venir como una sorpresa, pero no estoy particularmente preocupado por expresar emoción en mi música. Prefiero tratar de hacer referencia a algo más grande, ¡como el significado del universo! "

Guillermo Escudero
Febrero 2016


 

 

On ‘Vertigo’ the overture has a classical approach that turn into a free style. As your biography says you play different music genres but at the end you are not in any particular one. I think this is due to your musical influences but at the same time is your concept about music, sound, textures, emotions. What’s your opinión about it?

“I’m not sure I'd agree it’s a “classical” approach.
Are you referring to the piano motif that appears in the first few seconds? I guess that sounds sort of Chopin-esque.
To answer your question, I think The Necks are very much about crafting our own pure music.  We draw from any number of styles and traditions, but the way we put these to use in our music is always subservient to our fundamental concept, which is essentially using the absolute basics of music generation so as to paint with sound, texture, timbre.”

I guess that the way you get ideas for new sounds is almost endless. In that context, what sounds would you like to explore?

“The three of us are constantly listening to all sorts of music and engaging with any number of inspiring and fascinating musicians in our other musical activities, so we bring all of that to the table when we perform as The Necks.
There are no particular sounds that I have an itch to explore right now. A few years ago I got very much into Indonesian music. Before that it was reggae. I love contemporary classical pipe organ music. And I have always listened to a lot of 60s pop music, mostly British. None of that overtly finds its way into my contribution to The Necks’ music, but I think subliminally it’s all influenced me.”

How travelling influences your music. Australia is such a big country to explore and with a rich aboriginal culture.

“We often get asked about the possible influence of aboriginal music. None of us are particularly knowledgable about aboriginal music, but I think the didgeridoo is part of all three of us, growing up in Australia. We’re definitely attracted to drones, and who knows how much of that is attributable to the didj? 
I think the presence of the vast Australian desert just over the horizon is also something that is always in the back of our minds, even though all three of us grew up on the temperate coastal fringe. Maybe our music has something of the feel of the desert?
Finally, I am very moved and excited by aboriginal visual art, particularly so-called “urban” aboriginal art, considerably more than aboriginal music, and maybe that has found its way into what I bring to The Necks.”

In which emotions you are while you are playing music?

“This may come as a shock, but I’m not particularly concerned about expressing emotion in my music. I prefer to try to reference something bigger, like the meaning of the universe!”

Guillermo Escudero
February 2016

Last Updated ( domingo, 07 febrero 2016 )
 
< Prev   Next >

creative commons